A British tabloid must print a front-page notice admitting that it lost a legal battle against Meghan Markle for publishing an emotional letter she wrote to her estranged dad, a judge ruled on Friday.

The ruling came a month after High Court Judge Mark Warby said the Mail on Sunday had breached Markle’s privacy and infringed on her copyrights by printing parts of a handwritten note she sent to her father, Thomas Markle, in August 2018 after he didn’t come to her wedding to Prince Harry.

In another win for Markle, the judge ruled that the outlet’s publisher, Associated Newspapers, must print a statement on its front-page admitting to its legal loss.

The front-page font size must be no smaller than the paper’s February 2019 headline “Meghan’s Shattering Letter to Her Father,” Warby said in his judgement.

This notice will be coupled with a longer statement on page three of the paper explicitly stating that the court found that “Associated Newspapers infringed her (Markle’s) copyright by publishing extracts of her handwritten letter to her father in The Mail on Sunday and in Mail Online,” the judge said.

Prince Harry, Meghan Markle
High Court Judge Mark Warby said the Mail on Sunday had breached Markle’s privacy and infringed on her copyright.
BACKGRID/ front page dmail -dmai

The MailOnline Web site must run the statement on its homepage for a week, too, with a hyperlink to the court’s full judgement, Warby said.

Markle’s lawyers had asked that the online statement stay up for six months “to act as a deterrent for future infringers,” but the judge said he “was not persuaded of the case for prolonged publication.”

Still, the judge said he was disturbed that “there has been just one short article on an inside page of” the Mail on the judgment.

He also noted, “There is something to be said for [Markle’s] argument that the coverage of the case in MailOnline has not been very informative about the issues in the case and how they were resolved.”

The judge also pointed out that the publications involved had “devoted a very considerable amount of space to the infringing articles, which it continued to publish for over two years.

“The wording sought is modest by comparison, and factual in nature,” Warby added of the notices he was ordering.

It’s unclear when exactly the statements would need to be published. The newspaper said it planned to appeal both rulings.

“We will be applying to the Court of Appeal for permission to appeal, including in relation to aspects of the Judgment today,” the Mail on Sunday said in a statement.

The judgment comes ahead of a hotly anticipated interview with Markle, 39, and Prince Harry by Oprah Winfrey in which the couple is expected to address what led them to quit the royal family.

With Post wires